Om mig

Mitt foto
Risviken, Sandvika, Årjäng, Värmland, Sweden
Jag heter Preben Mortensen. Varit aktiv med friluftsliv och kanot sedan 1956. Driver Nordmarkens Kanot Center AB med familjen strax söder Årjäng vid Västra Silen. Syftet med denna blogg är att du kan ta del av min vardag och de senaste äventyren och annat som rör aktivt friluftsliv. Gå till www.nordkanot.se så kan du se hela vårt program på Nordmarkens Kanot Center.

onsdag 10 januari 2018

Norge är inte bara skidåkare.

Det finns en fin älv. Det finns ett gäng entusiaster, friluftsfolk, markägare, kommun folk m.fl.
Den 9/1 hade jag blivit inbjuden visa hur vi inom DANO kanotområde ordnat det för gästande kanotister. Det blev två Powerpoint föredrag med många bilder, text, idéer, råd och erfarenheter.
Man vill i Trögstad kommun i Norge öppna upp en älv för paddling och friluftsliv. Ca 60 personer kom på mötet och det var intressant, att både se och höra den entusiasm som tydligt framgick på mötet från både markägare, och andra intressenter.
Min kanotkarta blev uppskattad och kan ligga till grund för en liknande när man fått klart älven för paddling och friluftsliv. Respekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar